BUVA biedt oplossingen en systemen aan voor een veilige en duurzame schil van woningen en voor een gezond binnenklimaat. Hierbij richt het zich op marktspelers die actief zijn in de woningbouw en renovatiemarkt. 

Door de overname van verschillende bedrijven is BUVA enorm aan het groeien. Hierdoor is bij hen de vraag naar een nieuwe, gebruiksvriendelijke website ontstaan, waarbij het aantal conversies een flinke boost zou krijgen. De kopende klant is B2B, terwijl hun vorige website vooral veel B2C klanten aansprak. Het doel was om puur te focussen op de kopende klant (de doelgroep) in plaats van de eindgebruiker, door middel van het delen van kennis zoals informatieve artikelen of e-books. Daarnaast was zelf content kunnen toevoegen en aanpassen op de website een belangrijke wens, iets dat met de vorige website niet of nauwelijks mogelijk was. 

We zijn afgetrapt met een rebranding proces, gevolgd door een nieuwe corporate website. We hebben hierbij de volgende drie vragen gesteld en de antwoorden daarop in acht genomen:

 

Why?

Bijdragen aan een veilige en gezonde woonomgeving

How?

  • Bestaande producten en oplossingen innoveren;
  • Samenwerken met klanten en nieuwe technologie omarmen;
  • Alledaagse, maar ook bijzondere producten produceren met inzet op duurzaamheid.

What?

Producten en diensten aan marktspelers en bewoners.

‘’Dikke duim omhoog voor hoe de nieuwe website werkt. We mogen héél trots zijn op het eindresultaat!‘’ .

Jacob van den Berge, Marketing Manager BUVA

Huisstijl en design

Het logo stond vast, evenals de kleur blauw die hierin wordt gebruikt. Wel hebben we een nieuw secundair kleurenpalet gecreëerd, en gekeken naar welke fotografie bij de nieuwe huisstijl zou passen. Hiervoor is een fotoshoot op locatie gedaan, met foto’s die we meteen konden gebruiken op de nieuwe website. Daarna volgde het webdesign en na akkoord is de website volledig ontwikkeld.

 

 

 

Resultaat

Het resultaat is een nieuwe, frisse en moderne corporate website, die niet alleen overzichtelijk maar ook gebruiksvriendelijk is voor zowel klanten als intern. De website creëert veel kansen voor SEO en is een uitstekend vertrekpunt voor verdere digitalisering. 

Review

‘Pixelfarm is enorm creatief en heeft goed uitgewerkt wat wij voor ogen hadden. Wij waren erg onder de indruk van het design en de techniek van de nieuwe website. Korte communicatielijnen met het project en support hebben ertoe geleid dat wij snel konden schakelen en aanpassingen konden doorvoeren. Het was een bijzonder project, wij mogen heel trots zijn op het eindresultaat want het gaat BUVA zeker helpen in het realiseren van de commerciële doelstellingen.’

Jacob van den Berge, Marketing Manager BUVA

 

Vragen over deze case? Bel Stephan op 085 303 6220