De voordelen van Facebook adverteren op een rij
Met Facebook advertising ben je zeker van een enorm bereik. Wanneer je op zoek bent naar een geschikt kanaal voor paid advertising, raden wij dan ook altijd aan om zeker te kijken naar de mogelijkheden van Facebook advertising. Facebook adverteren brengt grote voordelen met zich mee:
Voordeel 1: Geschikt voor enorm veel doelstellingen
Facebook advertising gaat verder dan alleen meer mensen bereiken met je berichten. Om je een idee te geven kun je via Facebook onder andere je naamsbekendheid vergroten, websiteverkeer stimuleren en conversies verhogen. Wat je doelstelling ook is, grote kans dat je met Facebook advertising een geschikt middel is voor jouw doelen.
Voordeel 2: Groot aantal soorten advertenties op Facebook
Met Facebook advertising heb je enorm veel mogelijkheden voor het kiezen van de juiste advertentiesoort. Zo zorg je ervoor dat je campagne naadloos aansluit op jouw doelstellingen. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor video advertenties, maar ook een afbeelding van je product of merk of carrousel advertentie behoren tot de mogelijkheden. We begrijpen dat je misschien de bomen door het bos niet meer ziet. Wij helpen je graag bij het bedenken en opzetten van jouw campagnes!
Voordeel 3: Keuze uit verschillende plaatsingen voor de advertenties
Naast de keuze uit de advertentiemogelijkheden kun je ook kiezen uit verschillende plaatsingen voor de advertenties. Plaats je je advertentie in de newsfeed van je doelgroep? Dan is de kans groter dat zij deze zien als niet commercieel, omdat hij lijkt op de normale berichten in de feed. Maar je kunt bijvoorbeeld ook kiezen om hem te plaatsen als verhaal, in de sidebar of zelfs als chatbericht direct naar je volgers.
Voordeel 4: Adverteren via Facebook is relatief goedkoop
Facebook advertising is een relatief goedkope manier om te adverteren. Het is mogelijk om al voor een paar euro per dag een Facebook campagne op te zetten. Hierbij heb je twee opties: een begin- en einddatum geven aan je advertentie of om hem door te laten lopen met een looptijdbudget. Zie je dat de resultaten nog niet zijn zoals je hoopte of wil je nog iets aanpassen? Het is mogelijk om op welk moment dan ook wijzigingen aan te brengen in het budget, de looptijd, de doelgroep en de campagne zelf.
Voordeel 5: Mogelijkheid tot Facebook remarketing
Met Facebook remarketing heb je de mogelijkheid om mensen te bereiken die al eens met jouw bedrijf in aanraking zijn geweest. Dit is vooral interessant voor producten en diensten met een lang beslissingsproces. Met behulp van remarketing zorg je ervoor dat je weer top of mind wordt bij deze groep mensen. Dit kan ze net dat extra duwtje geven om te converteren.
Ook aan de slag met Facebook Advertising?
Onze specialisten zetten graag doelgerichte Facebook campagnes voor je op om zo samen met jou jouw doelstellingen te realiseren. Bij ons kun je terecht voor het hele proces: vanaf het bedenken van een concept tot het analyseren en bijsturen van de resultaten. Heb je vragen of wil je er direct mee aan de slag? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
nieuws
Alles wat je wilt weten over SEO, SEA, contentmarketing, social advertising, website-ontwikkeling, branding en meer.
Meer blogs