Nieuwe website en online marketing voor DEDDO
Calculatiesoftware voor de aannemer en zzp’er in de bouw
DEDDO is het nieuwe broertje van IBIS software, beide calculatie pakketten van Brink software. Brink is de go-to partij voor de grootste aannemers in Nederland, zoals Heijmans en andere grote spelers. Met hun IBIS software bedienen ze een groot deel van de markt, maar deze licenties zijn helaas niet geschikt voor kleinere ondernemers wegens hoge kosten en te uitgebreide functionaliteiten. En dat is waar DEDDO om de hoek komt kijken! Dit SaaS product is de perfecte oplossing voor de bouwadministratie van kleinere aannemers en zzp’ers in de bouw. Brink heeft met zijn kennis en expertise dit product ontwikkeld en samen hebben wij DEDDO klaargestoomd om deze markt te veroveren.
Complete marketing ontzorging
De branding van DEDDO stond al, maar ze zochten nog de perfecte partner voor de marketing en website-ontwikkeling. Na een succesvolle pitch volgden er al snel interactieve sessies over de marketingstrategie. Na uitvoerig onderzoek kwam er een compleet marketingplan uit om DEDDO in 2023 helemaal op de kaart te zetten. Naast het ontwikkelen van de website heeft Pixelfarm ook alle content ontwikkeld, inclusief super gave foto’s. Als klap op de vuurpijl heeft Pixelfarm het merk geïntroduceerd tijdens de BouwBeurs. Een succesvolle eerste kennismaking van de doelgroep met het merk!
Marketing strategie
Om het marketingplan te kunnen maken, zijn we eerst aan de slag gegaan met budgetten en doelstellingen. Op basis daarvan hebben we in samenwerking met het DEDDO team een marketingstrategie geformuleerd, waarbij behalve doelen ook concurrentieonderzoek, buyer journeys, content marketing strategie en naamsbekendheid opbouwen onderdeel waren. In een aantal leuke interactieve sessies, zijn we zo binnen 2 maanden met een volledig marketingplan gekomen.
Design & content
Ons doel was om de al ontwikkelde branding naar een geweldige website te vertalen. We wilden een intuïtieve website die goed overkomt op de bezoeker, en qua content de perfecte tone of voice heeft. Klare taal, met hier en daar een grapje en een uiterlijk dat bouwers aanspreekt.
Tijdens de ontwikkelfase hebben we nauw samengewerkt met onze overburen in het Groot Handelsgebouw om de website tot in perfectie te ontwikkelen. We hebben niet alleen teksten geschreven, maar ook een toffe fotoshoot en videoshoot gedaan. Hiermee hebben we niet alleen de gezichten achter DEDDO in beeld gebracht, maar zijn we ook bij een groep gebruikers van DEDDO langs geweest. Zo kan de potentiële klant uit eerste hand horen wat de voordelen van onze software zijn, door bouwers voor bouwers ;).
De content voor de website hebben we doorvertaald naar een complete contentplanning. Hiermee ligt er een compleet plan klaar voor de juiste blogs en inhakers gedurende het gehele jaar. Daarnaast komen er nog verrassende campagnes aan, houd dus de socials van DEDDO maar goed in de gaten!
Project highlights
- Succesvolle lancering van het merk tijdens de BouwBeurs
- Een website die aansluit bij de doelgroep
- Complete marketing ontzorging
- Naamsbekendheid opbouwen met social content, PR en offline campagnes
- Search strategie inclusief SEO en SEA
- Data dashboard met volledige funnel: van traffic naar de website tot nieuwe gebruikers
Resultaat
De nieuwe website is een weerspiegeling van de mooie samenwerking die is ontstaan. Het draagt bij aan de vindbaarheid en zichtbaarheid van het merk. Samen gaan we aan de slag om DEDDO het nummer 1 merk te maken voor calculatiesoftware voor de aannemer en zzp’er in de bouw. De eerste resultaten zijn veelbelovend en we kijken nu al terug op een succesvolle eerste periode!
Quote
”We zijn blij dat we voor Pixelfarm hebben gekozen om dit traject verder vorm te geven. Communicatielijnen zijn kort en Pixelfarm staat altijd voor ons klaar. Het voelt als verlengde van ons marketingteam!”
Amir Osmanbašić, Senior Marketeer
Bekijk onze succesverhalen op het gebied van online marketing, websites en content voor B2B en B2C.
Ons werk