Nieuwe website voor Interactive Robotics
Interactive Robotics is opgericht door 2 professoren van de TU Delft. Zij hebben cloud-based software ontwikkeld voor sociale robots, die inzetbaar zijn voor twee verschillende doeleinden: de zorg en het onderwijs. In de zorg wordt de robotsoftware bijvoorbeeld ingezet als gezelschapsrobot voor mensen met dementie, en in het onderwijs worden robots ingezet om leerlingen te laten oefenen met lezen, rekenen en programmeren. De software is hun core business, maar het merendeel van hun klanten neemt ook een robot af. Andere klanten kiezen alleen de software en maken gebruik van de virtuele robot.
Robots in de zorg en robots in de klas
Er was behoefte aan een website waarbij er een goede balans zou komen tussen de kennis en informatie van de professoren en de informatiebehoefte van de doelgroep. Wij hebben gekozen om de oorspronkelijke website (interactive-robotics.com) te splitsen naar 3 nieuwe websites, namelijk: interactive-robotics.com, robotsindeklas.nl en robotsindezorg.nl. Dit creëerde enorm veel kansen voor SEO.
Design
We zijn van start gegaan met een kick-off meeting om input te verzamelen, waarna we de wireframes en het concept design opmaakten. Deze hebben we gepresenteerd aan de klant en de eerste reactie was zeer positief! De laatste feedback werd doorgenomen en is vertaald naar het complete design. We hebben ons ingezet om de balans tussen de robots en de software optimaal te presenteren op de nieuwe websites.
Content
Halverwege het traject is er ook voor gekozen om de content aan ons uit te besteden. We zijn samengekomen met de klant voor een merksessie om de waarden en tone of voice van de brand te achterhalen. Dit hebben we vertaald naar een contentplan, waarna we aan de slag zijn gegaan met de webteksten. Tijdens de ontwikkelfase stonden we nauw in contact met de klant om de websites tot in de puntjes af te ronden. In de tussentijd vond er een fotoshoot en videoshoot op locatie plaats om de mensen achter Interactive Robotics en de robots optimaal in beeld te brengen.
‘’Pixelfarm zegt nooit “nee” tegen nieuwe ideeën, maar denkt mee en komt met goede, creatieve ideeën en oplossingen. De meetings die we hadden op het kantoor van Pixelfarm waren erg fijn. Zo konden we goed met elkaar sparren en de voortgang bespreken. Ik ben erg blij met mijn keuze voor Pixelfarm!’’
Dinesh Persad, Directeur Interactive Robotics
Project highlights
- Verbeterde interface
- Gebruiksvriendelijker (zowel voor de doelgroep als intern)
- Meer mogelijkheden voor optimale vindbaarheid
- Fris, modern uiterlijk
- Enorme groei in aantal bezoekers en SEO verkeer
Resultaat
De nieuwe websites hebben de vind- en zichtbaarheid van het merk sterk verbeterd. Daarnaast zien we een enorme groei in het aantal bezoekers en in het SEO verkeer. Al met al weer een geslaagde case en een heel tof project!
Bekijk onze succesverhalen op het gebied van online marketing, websites en content voor B2B en B2C.
Ons werk